Det började som ett skämt
Bakom Copysara står Sara Ekselius. Jag är copywriter – med förmågan att förvandla krångligt till enkelt som specialitet. För mig är kommunikation en viktig konkurrensfaktor och jag vet vad som krävs för att skapa texter som är relevanta och som påverkar.
Jag bryr mig om vem jag skriver för, vad jag skriver om och vem jag vänder mig till. Jag trivs med att fördjupa mig i nya ämnen och är van vid att ta hänsyn till olika regler och normer som gäller inom olika branscher. En av mina styrkor är att jag är bra på att analysera vad som är väsentligt. Och jag frågar om jag undrar.
Jag arbetar oberoende av media, ensam med mina uppdragsgivare eller i större projekt tillsammans med andra. Jag är van att arbeta nära både strategiskt och produktionsinriktade reklambyråer, andra konsulter såväl som direkt med företag och organisationer. Och jag har vana från arbete genom hela processen, från analysarbete och planering till genomförande och uppföljning.
Namnet Copysara var från början en lek, det var inget jag tänkt använda. Jag hade tänkt mig ett namn som tydligare talade kommunikation. Men när jag förstod att flera av mina kunder redan talade om mig som just Copysara, för att enkelt skilja mig från andra, kapitulerade jag. Idag har många liknande namn. Kanske är det dags att byta. Kanske inte.
Foto: Ola Hedin